Szkoła Podstawowa Specjalna nr 24 w Płocku

O nas

O nas

Podstawowe informacje o placówce

Rok powstania szkoły 1992

Szkoła nasza istnieje od 1992 roku. Powstała jako „Szkoła Życia”, a jej założycielką była Pani Krystyna Kijek – dyrektor do 2006 roku. Obecnym dyrektorem jest Pani Sylwia Kaczkowska. W dobie reformy powstał Zespół Szkół Ogólnokształcących Specjalnych Nr 7, w skład którego wchodziła Szkoła Podstawowa Nr 24 oraz Gimnazjum Nr 9. Nowe Prawo Oświatowe od 1 września 2017 roku przekształciło powrotnie Zespół Szkół Specjalnych Nr 7 w Szkołę Podstawową Specjalną nr 24. W jej skład wchodzą oddziały gimnazjum, aż do wygaszenia.

Uczniami naszej szkoły są dzieci i młodzież niepełnosprawna intelektualne w stopniu umiarkowanym i znacznym, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z autyzmem oraz z innymi sprzężonymi niepełnosprawnościami.

Szkoła jest bardzo dobrze wyposażona w sprzęt: rehabilitacyjny, sportowy, integracji sensorycznej, w pomoce dydaktyczne, komputery i edukacyjne programy komputerowe, interaktywne tablice multimedialne.

Szkoła posiada pracownię metody Tomatisa, EEG Biofeedback, dostęp do Internetu, salę komputerową, Salę doświadczania świata, salę do prowadzenia Integracji Sensorycznej, salę gimnastyczną, aulę, duże ogrodzone boisko, świetlicę, gabinety logopedyczne, terapeutyczne,rehabilitacyjne,gabinet psychologa, pielęgniarki oraz pracownie: muzyczną i plastyczną.

  • Naszym podopiecznym  zapewniamy zorganizowany dowóz do szkoły przystosowanymi busami;
  • Od września 2007 roku integralną częścią szkoły są Zespoły Wczesnego Wspomagania Rozwoju  (obejmują terapią dzieci od chwili urodzenia do momentu podjęcia nauki w szkole);
  • Zatrudniamy wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną: oligofrenopedagogów, rehabilitantów, logopedów, neurologopedów,surdopedagogów, psychologów, terapeutów;
  • Prowadzimy zajęcia metodami: Dennisona,Weroniki Sherborne, Integracji Sensorycznej,  EEG Biofeedback, Vojty, Bobath, Knill, Dobrego Startu;
  • oraz treningi : słuchowy metodą A.A. Tomatisa, koncentracji i uwagi Play Attention;
„Dziecko jest księgą, którą powinniśmy czytać i w której powinniśmy pisać

Nasza szkoła :

  • Jest przyjazna uczniom,
  • Zapewnia bezpieczeństwo i właściwą atmosferę podczas pobytu dziecka  w szkole.
  • Wspiera i wzmacnia rolę rodziny.
  • Daje uczniom i rodzicom czytelną ocenę osiągnięć ich dzieci.
  • Pobudza do dalszego rozwoju umiejętności i zainteresowań.
  • Oferuje różnego rodzaju formy i metody pracy.
  • Wszechstronnie stymuluje rozwój i uwzględnia potrzeby i możliwości dziecka.
Znajdź nas na Facebook

Archiwa

Kategorie